راه اندازی ۲۵۰ روستا بازار تا اختتام امسال

راه اندازی ۲۵۰ روستا بازار تا اختتام امسال

به گزارش گل چرم معاون فنی و تجاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از راه اندازی 145 روستا بازار در کشور آگاهی داد و اضافه کرد: این تعداد تا آخر سال جاری به 250 روستا بازار افزایش خواهد یافت.


به گزارش گل چرم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی معتمد اظهار داشت: ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاست های حمایتی و اجرائی سازمان قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطه های غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح گردد. وی ادامه داد: در امتداد اهداف و وظایف قانونی سازمان تعاون روستایی که با نظارت، هدایت و حمایت سازمانی توسط تعاونی های تحت پوشش محقق می شود، فروشگاه های مصرف و مراکز عرضه محصولات کشاورزی در شرکتها و اتحادیه های تعاونی روستایی همیشه اهتمام در خدمت رسانی و توزیع محصولات کشاورزی و کالاهای مصرفی مورد نیاز اعضا دارند.
معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: نحوه و نوع این خدمات در مقاطع مختلف و بسته به شرایط جامعه گرفتار تغییراتی شد که در این راستا سازمان تعاون روستایی همیشه در جهت بهینه سازی این خدمات تلاش می کند.
معتمد اشاره کرد: این فروشگاه ها و مراکز عرضه، همانند پلی میان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مصرف کنندگان بوده که در وضعیت حساس و بحرانی مبادرت به توزیع محصولات کشاورزی و مایحتاج ضروری مردم می کنند و در این راستا می توان این فروشگاه ها و مراکز عرضه را بازوی توانمند و کمکی در حوزه اجرای سیاست های کنترلی دولت و وزارت متبوع معرفی نمود.
معاون فنی و تجاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن ارزیابی وضع موجود بیان داشت: در پروسه انتقال محصولات کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی لایه های مختلفی از واسطه ها در زنجیره عرضه محصولات کشاورزی وجود دارند که خیلی از این واسطه ها بدون خلق ارزش یا ارائه خدمات اقتصادی مؤثر با افزایش قیمت نهایی به ضرر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل می نمایند، پس ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاست های حمایتی و اجرائی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار گیرد تا با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطه های غیرضروری، ساختار بازار محصولات کشاورزی اصلاح گردد.
این مقام مسئول همین طور عنوان کرد: این مهم با ایجاد روستا بازارها در کنار فروشگاه های مصرف که در آن کشاورزان و تشکل های بخش کشاورزی بتوانند محصولات خودرا با حذف واسطه های غیر ضرور به دست مصرف کنندگان نهایی برسانند محقق خواهد شد.
وی ضمن اشاره به فروشگاه های مصرف درحال فعالیت اشاره کرد: هم اکنون مجموعاً یک هزار و ۷۳۸ فروشگاه مصرف فعال در امر تهیه و توزیع کالاهای اساسی و مصرفی مورد نیاز روستاییان فعالیت می کنند.
معتمد در ادامه بر اهمیت روستا بازارها تاکید و اظهار نمود: سازمان تعاون روستایی در امتداد خرید محصولات کشاورزی تولیدی توسط کشاورزان، ۱۴۵ روستا بازار را راه اندازی کرده که این تعداد تا آخر سال به ۲۵۰ روستا بازار ارتقا خواهد یافت که ایجاد ۵۲۴ روستا بازار نیز در آینده نزدیک در دستور کار این سازمان قرار دارد.
معاون فنی و تجاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن بیان برنامه های سازمان در ارتقا سطح فروشگاه ها و مراکز عرضه محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی بنا دارد در جهت نیل به اهداف و چشم اندازهای سازمان، در امتداد خدمات رسانی هرچه بهتر به اعضا و جامعه روستایی کشور و در جهت پشتیبانی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، با اتکا به زیرساخت های موجود و در اختیار داشتن ۳۰ برند محصولات تولیدی شبکه به همراه کارخانجات و کارگاه های گوناگون صنایع تبدیلی و تکمیلی، مبادرت به راه اندازی مراکز خرید، نگهداری و عرضه محصولات و شبکه حمل و نقل متعلق به تعاونی ها بمنظور تامین نیاز مصرف کنندگان با اولویت کشاورزان تحت پوشش شبکه نماید.
معتمد در خاتمه تصریح کرد: در جهت دستیابی به این هدف، ایجاد و توسعه مراکز خرید و جمع آوری محصولات کشاورزی بمنظور تحقق تجارت بین شبکه ای و تامین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه ها و روستا بازارها بطور جدی در دستور کار این سازمان قرار دارد.


منبع:

1400/03/23
22:44:36
5.0 / 5
1522
تگهای خبر: اتحادیه , بازار , تولید , جهاد كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
گل چرم