آموزش های فنی و حرفه ای در جهت پشتیبانی از تولید ملی گام بر می دارد
قم مدیرکل دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ارتباط با اثرگذاری تدوین استانداردهای آموزش های مهارتی در تولید اظهار داشت: این سازمان با تلفیق دنیای کار با آموزش های مهارتی در تدوین استانداردهای مهارتی در جهت حمایت و پشتیبانی از تولید در کشور عمل کرده است.
اصغر فیضی، مدیرکل دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در گفت وگویی اظهار داشت: تدوین استانداردهای مهارتی و آموزشی در جهت تحقق شعار “تولید، مانع زدائی ها و پشتیبانی ها” است و با عنایت به روند طبیعی تولید در صنعت، بدون فراهم کردن زیر ساخت ها احتمال تحقق کامل پشتیبانی از تولید ملی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و نظارت بر کار این قشر مولد جامعه در راه تولید باید سرلوحه امور در حوزه فعالیت و تصمیم سازی های مسئولین امر آموزش های مهارتی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی وحرفه ای افزود: یکی از شروط داشتن تولید استاندارد و با کیفیت، تدوین استانداردهای مهارتی بر اساس تقاضای کار است. تدوین استانداردهای مهارتی، آموزش افراد بر مبنای شایستگی های کاری به دور از موانع و همینطور ارزشیابی صلاحیت حرفه ای نیروی کار بر مبنای استانداردهای عملکردی را سبب می شود.
فیضی اظهار داشت: بر مبنای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارت، موارد مبتنی بر چهارچوب صلاحیت حرفه ای ملی شامل گسترش شایستگی حرفه ای، ارتقای جایگاه آموزش و تربیت فنی حرفه ای و مهارتی، کاهش فاصله سطح شایستگی نیروی کار کشور با سطح استاندارد جهانی، هماهنگی در سیاستگذاری کلان، مدیریت در برنامه ریزی آموزش های فنی حرفه ای و مهارتی و تربیت نیروی کار شایسته و نظام آموزش و تربیت فنی وحرفه ای و مهارتی هستند.
وی افزود: مواردی نظیر، ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه ای، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کمک به تولید ثروت و کاهش فقر و ارتقای کیفیت آموزش مهارتی در کشور، کاهش فاصله میان سطح شایستگی های مورد نیاز فعلی و آتی بازار کار و شایستگی شاغلان در کشور و فراهم سازی زمینه یادگیری مادام العمر افراد جامعه جهت دست یابی به عدالت آموزشی مشاغل در همین راستا است.
مدیرکل دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی وحرفه ای اظهار نمود: به طور کلی تدوین استانداردهای شایستگی و ارزشیابی، تلفیق دنیای کار با دنیای آموزش را رقم خواهد زد و آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار و ارتقاء توان کارآفرینی و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها را بدنبال خواهد داشت.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب