مقیمی:
تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا آخر سال صفر می شود
به گزارش گل چرم مرکزی مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: برمبنای تعهدی که به وزیر داده ایم، تا آخر سال جاری تعداد خودرو های معوق داخلی به صفر خواهد رسید.
فرشاد مقیمی روز پنجشنبه ۲۵ دی در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از نمایشگاه دستاورد های شرکت های قطعه ساز استان در ساختمان اتاق تجاری اراک در جمع خبرنگاران درباب تعداد خودرو های معوق این شرکت اضافه کرد: سال قبل بیش از ۲۰۰ هزار خودروی معوق داشتیم که با تلاش شبکه تامین در حوزه خودروسازی، تعداد خودرو های معوق ما به ۱۵ هزار دستگاه رسید، با نهایی شدن پروسه قیمت گذاری یک خودرو دیگر، حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو نیز آماده است و بعد از تحویل آنها تا اختتام این ماه تعداد خودرو های معوق مان به حدود ۱۳ هزار خودرو می رسد.
وی اظهار داشت: برمبنای تعهدی که به وزیر داده ایم، تا آخر سال تعداد خودرو های معوق داخلی به صفر خواهد رسید، در وضعیت موجود، تعهدات مان درباب خودرو های فروش فوق العاده معوق نشده و حتی معمولا این خودرو ها در بازه زمانی ۴۰ روزه و زودتر از زمان اعلامی ۹۰ روزه تحویل داده شده و اساسا همین آهنگ نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل ایران خودرو درباب اقدامات موثر جهت کاهش مصرف سوخت خودرو ها اشاره کرد: در امتداد کاهش مصرف سوخت، اقدامات موثری از سال قبل شروع کردیم و ظرف چند روز آینده نیز خبر خیلی خوشی در این خصوص اعلام خواهیم کرد و رونمایی خواهد شد.
وی اشاره کرد: در کاهش مصرف سوخت در موتورهای موجود از چند مسیر همچون ارتقای موتور، این مهم پیگیری می شود. در امتداد ارتقای موتورهای موجود چند پروژه تعریف شده و در همین راستا موتور XU۷ توانست کار نهایی شود و موتور TU۵ بهینه، حدود یک ماه پیش رونمایی گردید که با بهره گیری از این موتور علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان موتور نیز بالا رفته است. از این موتور در محصول جدید تارا نیز استفاده خواهد شد.
مقیمی افزود: اقدامات در حوزه گیربکس از دیگر اقدامات صورت گرفته در امتداد کاهش مصرف سوخت بوده که در این خصوص گیربکس ۶ سرعته با طراحی مهندسی ایرانی در مجموعه نیروی محرکه قزوین تولید شده و مراحل تولید آن شروع شده است. در بعضی خودرو ها کالیبراسیون آن نیز انجام شده و کم کم به بازار عرضه خواهد شد. این ظرفیت بین دو تا ۲.۵ درصد کاهش مصرف سوخت را محقق می کند.
مدیرعامل ایران خودرو افزود: سبک سازی خودرو نیز در دستور کار قرار گرفته تا بتوان از این طریق قسمتی از مصرف سوخت خودرو را کم کرد و اینکار بوسیله تبدیل برخی قطعات فلزی به پلیمری با همان کیفیت در دستور کار است.
مقیمی درباب اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه اظهار داشت: قیمت خودرو در بازار برمبنای فاکتورهای اقتصادی تعیین می شود و ارتباطی به خودروسازان ندارد، البته در امتداد کنترل قیمت های بازار، دستگاه های نظارتی جهت جلوگیری از سوءاستفاده نظارت خوبی داشته اند.
وی بیان کرد: قیمت گذاری خودرو برمبنای قوانین موجود بر عهده شورای رقابت است بطوریکه این شورا مصوبات را از شروع سال برمبنای فرمول مصوب، ابلاغ کرده و به همین دلیل نیز فاکتورهای تورمی از بانک مرکزی دریافت و بر اساس چارچوب مشخص، قیمت اعلام می شود و ما نیز مجری این قیمت ها هستیم.
منبع: golcharm.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب