شکایت مردم از فروشگاه های اینترنتی پیگیری می شود؟

شکایت مردم از فروشگاه های اینترنتی پیگیری می شود؟

به گزارش گل چرم، عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی اظهار داشت: مردم برای شکایت صنفی قادر به پیگیری رسمی نیستند و این مساله به اتاق اصناف باز می گردد.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، رضا الفت نسب با اشاره به چالش های موجود بر سر راه دریافت مجوز کسب وکارهای آنلاین اظهار داشت: ۸۲۰۰ اتحادیه صنفی در کشور داریم و از کسب وکارهای آنلاین درخواست داشتند تا برای دریافت مجوز به این اتحادیه ها رجوع شود. از طرفی هر فعالیت صنفی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه مربوطه است و سال 1396 بخشنامه ای نوشته شد و اتحادیه کسب وکار مجازی به وجود آمد؛ ولی چالش مجوزهای مختلف را در بحث صنفی پیشرو نداشتیم
وی در عین حال به چالش های مختلف دیگر اشاره نمود و اضافه کرد: چالش های کوچک و بزرگ سبب شده اکوسیستم کسب وکارهای آنلاین نسبت به سالهای قبل امید لازم را ایجاد نکند و با توجه به این که افراد ذوق و شوق قبل را ندارند و برخی به فکر مهاجرت هستند، فقر منابع انسانی کسب وکارها را آزار می دهد.
الفت نسب از قول هایی در دولت برای رفع محدودیت ها آگاهی داد و اضافه کرد: امید داریم وضعیت بهتری را در این اکوسیستم شاهد باشیم.
وی در مصاحبه با رادیو گفتگو با اعلان اینکه اتحادیه ها ملزم به تشکیل کمیسیون شکایت و بازرسی هستند، اضافه کرد: اتحادیه کسب وکارهای مجازی طی سه سال اول فعالیت، چنین کمیسیونی داشت و امروز این مهم فعال نیست و در سه سال قبل تعطیل شده است. مردم برای شکایت صنفی قادر به پیگیری رسمی نیستند و این مساله به اتاق اصناف باز می گردد.
عضو هیأت مدیره اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی تاکید کرد: کسب وکارها باید حقوقی را ناظر بر مصرف کننده، رعایت نمایند در غیر این صورت مجوز کسب وکار تعلیق شده و شاغلان باید پاسخگو باشند. اخیراً اما صدور مجوز راحت شده و هر کس قادر به دریافت مجوز است و بازوی نظارتی هم وجود ندارد. درگاه ملی مجوزها اتفاق خوبی بود؛ ولی در بعضی حوزه ها شبیه فروش آنلاین طلا باید سخت گیری هایی اتفاق افتد تا مشکلاتی نظیر سکه ثامن رخ ندهد.

شکایات مردمی به نتیجه نمی رسد
در ادامه عمران واحدی - کارشناس فضای مجازی در عرصه کسب وکار - با اعلان اینکه بسیاری وبگاه ها با داشتن اینماد، در زمان پرداخت مشتری را با مشکل روبه رو می کنند و شکایت مردمی هم به نتیجه ای نمی رسد، اظهار داشت: اگر مردم شکایتی را ثبت کنند، بعضاً به نتیجه نمی رسند.
وی ادامه داد: این اولین چالش بوده و بعضاً باعث بی اعتمادی می شود.
واحدی تاکید کرد در زمان صدور گواهی باید بر پرداخت ها نظارت صورت گیرد تا پیگیری مردمی در کوتاه ترین مدت اتفاق افتد.




منبع:

1403/08/27
09:35:45
5.0 / 5
60
تگهای خبر: آنلاین , اتاق اصناف , اتحادیه , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
گل چرم