معاون وزیر جهاد كشاورزی:

دستاوردهای هوش مصنوعی رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

دستاوردهای هوش مصنوعی رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد

به گزارش گل چرم، معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن اعلام پشتیبانی از شرکت های خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی و کسب درآمد، اظهار داشت: دستاوردهای مراکز تحقیقاتی دولتی رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، سیدمجتبی خیام نکویی، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در اولین رویداد هوش مصنوعی در بخش کشاورزی درباره ی شرایط استفاده کشاورزان از نتایج تحقیقات و دستاوردهای علمی در بخش هوش مصنوعی اظهار داشت: ما هر دستاوردی که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج به دست آوریم بصورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهیم، همچنان که نتایج سایر تحقیقات را برای افزایش راندمان و تولید محصولات کشاورزی در قالب «ترویج» در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.
وی اضافه کرد: فعالیت شرکت های خصوصی هم اگر برای بخش کشاورزی کارآیی داشته باشد و موجب افزایش راندمان در بخش کشاورزی شود، معاونت آموزش و ترویج سازمان تات بطور قطع از آنها حمایت می کند. اما چون هنوز هیچ نمونه خاصی در بخش خصوصی شناسایی نشده، بسته حمایتی خاصی نیز در سازمان تعریف نشده است.
هوش مصنوعی در بستر علم کامپیوتر می تواند با تجمیع داده های مختلف آب و هوایی، شرایط مزرعه و نیز نوع محصول و جذب اطلاعات ماهواره ای، دوربین ها و سنسورهای زمینی بهترین تصمیم را برای افزایش راندمان و کمک به بهبود شرایط کاشت، داشت، میزان نیاز به آب، سم و کود و زمان دقیق برداشت محصول بمنظور کاهش ضایعات، در اختیار کشاورزان قرار دهد.


منبع:

1403/07/15
11:52:51
5.0 / 5
140
تگهای خبر: آموزش , تولید , جهاد كشاورزی , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
گل چرم