طی نیمه نحست سال ۱۴۰۳ محقق شد

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از 260 میلیون  دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از 260 میلیون  دلار گذشت

به گزارش گل چرم، مازندران ناظر گمرکات مازندران اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال جاری با افزایش 6 درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیش از 260 میلیون و 93 هزار دلار بوده است.



امیرجمشیدی و مدیر کل گمرک نوشهر امروز در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: طی ۶ ماه نخست امسال صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیش از ۸۱۴ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۰ و ۶۱ درصد رشد را نسبت به زمان مشابه سال ۱۴۰۲ نشان میدهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۸ میلیون و ۸۳۵ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۶۳ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۲۳ هزار دلار و بلاروس با ۲۶ هزار دلار اعلام نمود و اظهار داشت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و غیره هستند.

وی میزان صادرات گمرکات مازندران را ۹۶۱ هزار تن به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بیان کرد و اضافه کرد: سهم این کشورها از کل صادرات گمرکات مازندران ۸۴ درصد وزنی و ۳۴ درصد ارزشی می باشد.

جمشیدی اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۰۲ میلیون و ۱۹۴هزار دلار رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران اضافه کرد: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۸۹ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۵۰۶ هزار دلارو بلاروس ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و غیره بوده است.

این مسئول تصریح کرد: ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۶ ماهه نخست امسال۲ میلیون و ۶۴۴ هزارتن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار دلار بوده و سهم واردات کالا از کشورهای اوراسیا از کل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۱۹ درصد و ارزشی ۲۲ درصد بوده است.




منبع:

1403/07/14
21:39:56
5.0 / 5
119
تگهای خبر: اتحادیه , صادرات , كالا , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
گل چرم