مدیركل دفتر امور بین الملل وزارت جهاد خبر داد؛

گسترش صادرات و جذب سرمایه خارجی هدف اصلی همکاری ایران و تانزانیا

گسترش صادرات و جذب سرمایه خارجی هدف اصلی همکاری ایران و تانزانیا

به گزارش گل چرم، مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهادکشاورزی، گسترش صادرات، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب سرمایه گذار خارجی را از اهداف همکاری با تانزانیا برشمرد.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، هومن فتحی، مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش معرفی ظرفیتهای همکاری اقتصادی و تجاری با کشور تانزانیا، ضمن اشاره به سیاست دولت چهاردهم اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه مناسبات با کشورهای همسایه و منطقه بخصوص کشورهای آفریقایی است.
وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه عهده دار ۹ کمیسیون مشترک با کشورهای مختلف همچون تانزانیا در شرق آفریقا شده است.
فتحی افزود: وزیر جهاد کشاورزی هم بر توسعه بخش کشاورزی بخصوص گسترش صادرات، صدور خدمات فنی و مهندسی، جذب سرمایه گذار خارجی و همینطور همکاریهای فنی با کشورهای مختلف همچون گسترش روابط با آفریقا تاکید دارد.
فتحی ضمن اشاره به برگزاری نشست مشترک با سایر وزارت خانه های مرتبط در هفته گذشته خاطرنشان کرد: امروز هم معرفی ظرفیت ها و فرصت های تانزانیا برای بخش خصوصی شامل واردات، صادرات، صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه گذاری عرضه و به سوالات بخش خصوصی به تفصیل پاسخ داده شده است.
مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به برگزاری پنجمین نشست توسعه کمیسیون مشترک، اظهار داشت: امیدواریم سطح اقتصادی را با برگزاری این کمیسیون مشترک ارتقا دهیم.
گفتنی است، پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری متحده تانزانیا ۲۵ تا ۲۸ مهر ماه برگزار می گردد.


منبع:

1403/07/01
08:56:31
5.0 / 5
302
تگهای خبر: جهاد كشاورزی , خدمات , صادرات , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
گل چرم