صادرات و واردات پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برعکس شد

صادرات و واردات پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برعکس شد

گل چرم: کسری تجاری هند در ماه اگوست به سبب افزایش واردات طلا و صادرات ضعیف افزوده شد و به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته یعنی ۲۹.۶۵ میلیارد دلار رسید.


به گزارش گل چرم به نقل از ایسنا، کسری تجاری کالای هند در ماه اگوست بعد از افزایش واردات طلا در حالیکه صادرات کاهش پیدا کرد و به علت افزایش هزینه های حمل و نقل و کاهش تقاضای جهانی کاهش پیدا کرد و به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته یعنی ۲۹.۶۵ میلیارد دلار افزوده شد.
بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار داشتند کسری تجاری این کشور در ماه اگوست ۲۳ میلیارد دلار باشد. این کسری در ماه قبل به ۲۳.۵ میلیارد دلار رسید.
سونیل بارثوال، وزیربازرگانی هند، در ارتباط با داده های تجاری ماهانه به خبرنگاران اظهار داشت که صادرات در شرایط فعلی جهانی با چالش های بزرگی مواجه می باشد. او اظهار نمود که افزایش هزینه های حمل و نقل و کاهش رشد در چین همراه با روندهای رکود اقتصادی در اروپا و ایالات متحده هم بر صادرات تأثیر می گذارد.
داده ها نشان داده است که محموله های خروجی از پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برای دومین ماه متوالی نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۴.۷۱ میلیارد دلار در ماه گذشته رسید، در حالیکه واردات با ۳.۳ درصد افزایش به ۶۴.۳۶ میلیارد دلار رسید.
یک مقام ارشد وزارت بازرگانی گفت واردات ماهانه طلا در ماه اگوست بیشتر از سه برابر افزوده شد و به ۱۰.۰۶ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل رسید که بخشی از آن به علت افزایش تقاضای داخلی بود. بر مبنای محاسبات رویترز، واردات طلا از نظر ارزشی، در اگوست بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ بوده است که به ۸.۵ میلیارد دلار رسید.
صادرات خدمات در ماه آگوست ۳۰.۶۹ میلیارد دلار و واردات ۱۵.۷۰ میلیارد دلار برآورد شد که در مقایسه با سال قبل به ترتیب ۲۸.۷۱ و ۱۵.۰۹ میلیارد دلار بود. مجموع صادرات کالاها و خدمات هند در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ که در ماه مارس منتهی شد، نزدیک به ۷۷۶ میلیارد دلار آمریکا بود، در حالیکه واردات برای همین دوره نزدیک به ۸۵۵ میلیارد دلار بود.
رویترز گزارش کرد که صادرکنندگان گفته اند که صادرات کالاهای هندی تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری ایالات متحده و چین و افزایش هزینه های حمل و نقل، علاوه بر کاهش قیمت جهانی کالاها قرار گرفته است.



منبع:

1403/06/28
11:09:44
5.0 / 5
23
تگهای خبر: خدمات , صادرات , صادركنندگان , كالا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
لینک دوستان گل چرم
گل چرم