رئیس سازمان شیلات كشور:

توسعه پرورش ماهی در قفس

توسعه پرورش ماهی در قفس

به گزارش گل چرم، رییس سازمان شیلات ایران از اجرای برنامه توسعه دریامحور و سایر کارهای شیلاتی، با بهره گیری از ظرفیت جهادی در دولت چهاردهم آگاهی داد و اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس توسعه می یابد.



به گزارش گل چرم به نقل از مهر، سیدحسین حسینی، رییس سازمان شیلات در جلسه بررسی اقدامات انجام شده سازمان در امتداد تحقق شعار سال که با حضور معاونان و مدیران شیلاتی برگزار گردید، اظهار داشت: برنامه های مربوط به توسعه دریامحور و سایر برنامه های شیلاتی در دولت چهاردهم، همچون دولت های قبل، با قدرت پیش خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه تا حالا ۱۶۷ هزار هکتار از اراضی سواحل مکران، برای انجام کارهای شیلاتی تثبیت شده است، افزود: تا حالا بالاتر از ۳۲ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه گذاری در عرصه شیلات انجام شده و ضروریست با نگاهی ویژه برای کاهش ریسک سرمایه گذاری، اقدامات عملیاتی صورت گیرد.
حسینی اضافه کرد: باتوجه به ضرورت افزایش سهم پروتئین آبزیان در سفره، شیلات باید به یک صنعت ضروری تبدیل گردد.
وی اشاره کرد: در عرصه شیلات، با خروج از دید صید و صیادی، تمامی کارهای وزارت جهاد کشاورزی در آب، به صنعت پر پتانسیل شیلات متعلق می باشد.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ماموریت حوزه شیلات، تکلیف محور بوده و برای انجام آن با قدرت پیش خواهیم رفت، اشاره کرد: بهره گیری از ظرفیتهای مردمی برای تحقق شعار سال، لازم است و باید موانع و مشکلات توسعه پرورش ماهی در دریا (قفس)، میگو، آبزی پروری، پرورش تلفیقی آبزیان و صید و صیادی به سرعت مرتفع شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: باتوجه به جوان و نو بودن فعالیت پرورش ماهی در دریا (قفس)، ضروریست به سرعت و با همت، برای توسعه و گسترش آن قدم برداریم.
وی افزود: تامین بچه ماهی و خوراک برای ۳۹۵ حلقه قفس دریایی موجود، جذب سرمایه گذار و سرمایه در گردش و تولید قراردادی مورد تاکید است.
حسینی اضافه کرد: صنعت تولید و پرورش میگو با روش متراکم و استفاده از دانش روز، باتوجه به بازارپسندی این محصول، ضرورت تحول در این بخش را بالاتر از پیش نشان میدهد.
وی اشاره کرد: بکارگیری شناورهای مجهز به تکنولوژی لانگ لاین لازم است و برای تحقق شعار سال، با ظرفیتهای جهادی پیش خواهیم رفت.


منبع:

1403/06/21
13:13:10
5.0 / 5
59
تگهای خبر: بازار , تولید , جهاد كشاورزی , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
لینک دوستان گل چرم
گل چرم