تازه ترین وضعیت استانداردهای ۸۵ گانه خودرو
گل چرم: رییس سازمان ملی استاندارد با اعلان اینکه چند مورد از استانداردهای 85 گانه خودرو در سالهای قبل تعلیق شده بود، اصرار کرد که هم اکنون این موارد رفع تعلیق شده و هر پلتفرم جدیدی که بخواهد وارد تولید شود، باید همه استانداردها را پاس کند.
مهدی اسلام پناه در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: سیاست سازمان ملی استاندارد این است که در تمام پلت فرم هایی که هم اکنون خودرو تولید می شوند، استانداردهای ۸۵ گانه باید پاس شود. این قانون است و قانون در شرایطی تغییر می کند که قانونگذار چیز دیگری به سازمان تکلیف کند.
وی با اعلان اینکه چند مورد از این استانداردها در سالهای قبل تعلیق شده بود، اصرار کرد که هم اکنون این موارد رفع تعلیق شده و هر پلتفرم جدیدی که بخواهد وارد تولید شود، باید همه استانداردها را پاس کند.
اسفند سال ۱۳۹۵ سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد آگاهی داد و قرار شد که تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای الزامی خودرو های سواری به ۸۵ مورد افزایش یابد. اما فروردین ۱۴۰۰ شریعتی، رییس وقت سازمان ملی استاندارد، از تعلیق ۹ مورد استانداردهای ۸۵ گانه به سبب مشکلات ناشی از تحریم ها آگاهی داد.
گفتنی ست که در پی تصادف زنجیره ای ۵۰ خودرو در محور بهبهان، اسلام پناه دی ماه سال قبل گفته بود که استاندارد، کف کیفیت است و همه کیفیت نیست، اما همان هم رعایت نمی گردد و خودروسازان به بهانه ها و در برهه های مختلف، بطورمثال به بهانه تحریم ها، از رعایت آنها سر باز می زنند.
تا حالا تولید خودرو های پراید، تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵ glx و slx و سمند به سبب ناتوانی در رعایت استانداردهای ۸۵ گانه و همین طور نبود امکان ارتقای کیفیت آنها متوقف شده اند.
البته باز هم باید منتظر ماند و دید که آیا خودروسازان این استانداردها را بطور کامل رعایت خواهند کرد یا به بهانه های مختلف از آن سرباز می زنند.
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب